Danmark Klima og miljø er vælgernes topprioritet Klima og miljø er det vigtigste emne for vælgerne, viser en ny måling. Det efterfølges af ældre og forsvar. Klima og miljø er vælgernes toppriortiet frem mod valget den 24. marts. Under valgkampen har blandt andet forureningen af grundvandet været op til debat. På billedet ses et vandløb i Korsør, hvor der i 2021 blev konstateret forurening med giftstoffet PFOS. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix - + Del artikel Del Del Print Kopiér link 12 mar. 2026 kl. 05:01 /ritzau/ Annonce