Annonce
En lang række organisationer frygter, at danskerne vil glemme at tilvælge reklamer og ugeaviser, hvis ordningen laves om til en ja tak-ordning i stedet for den nuværende, hvor forbrugerne aktivt skal vælge reklamer fra. Foto: Nils Meilvang / Scanpix
Danmark For abonnenter

Landdistrikter og erhvervsorganisationer advarer regeringen: Det vil koste job at ændre reklameordning

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har tidligere på året sagt, at han vil se på muligheden for, at det fremover kun er borgere, der aktivt har tilvalgt husstandsomdelte reklameaviser, der får dem i postkassen. Den melding har nu fået en lang række organisationer som blandt andre Dansk Erhverv og Landdistrikternes Fællesråd til at skrive et fælles brev til regeringen, hvor de advarer mod at ændre ordningen. Det vil koste arbejdspladser og demokrati i provinsen, lyder nogle af argumenterne.
Denne artikel er en del af dit abonnement
Danmark

Løvkvist: Mens hårtotterne flyver i DF, lister formanden i sikkerhed og håber, det går over

Danmark

Tirsdagens coronatal: 155 nye smittede - 15 færre indlagte

Danmark For abonnenter

Efter 15 år i søgelyset: Berygtet omskæringslæge er sat ud af spil

Danmark For abonnenter

Motorvejsplaner efterlader borgere i usikkerhed i årevis: Sådan kan de skånes i fremtiden

Podcasts

Net-butikker presser din urhjerne: Sådan undgår du uønskede impulskøb