Annoncørbetalt indhold

Kosmetiske behandlinger for 20 år siden vs. i dag

Huden føles slap. Ansigtsstrukturen er løs. Rynkerne har fundet deres vej til ansigtet. Skraberen er en fast del af baderutinen. Læberne virker alt for små. Førhen måtte kvinder og mænd leve med deres utilfredsheder i spejlet, både store som små. I dag er det lettere end nogensinde før at komme problemerne til livs i form af kosmetiske behandlinger.

Disse behandlinger er også langt mere populære på verdensplan og i Danmark, og kosmetiske klinikker og laser-klinikker oplever en stor stigning i efterspørgslen. Uanset om der er tale om laserbehandlinger, fillers, Botox, rynkebehandlinger eller hårfjerning, er der sket en stigning i antallet af behandlinger.

Fordobling af kosmetiske behandlinger på blot 6 år

Eksplosionen af kosmetiske behandlinger ses virkelig på verdensplan. På blot seks år steg antallet af kosmetiske behandlinger med 48 % på amerikanske klinikker fra år 2000 til 2006. Og det er altså ikke kun kvinderne, der tyr til skønhedsbehandlingerne. Fra 2000 til 2018 er antallet af Botox-behandlinger på mænd i Amerika steget med hele 381 %.

Den stigende interesse er altså svær at komme udenom. Sådan står det også til i Danmark, hvor kosmetiske klinikker i København, kosmetiske klinikker i Århus og kosmetiske klinikker i Hørsholm ligeledes oplever flere og flere bookinger. Især kosmetisk laser klinik Cosmo Laser, oplever travlhed på diverse laserbehandlinger, rynkebehandlinger samt filler, Botox og hårfjerning.

Demokratisering af Botox og diverse behandlinger

Det er ikke tilfældigt, at de forskellige behandlinger er steget i popularitet. Skønhedsidealet har rykket sig for både mænd og kvinder – men nu er det ikke det perfekte modellook, der er in. I stedet ønsker mennesker i dag at ligne sit yngre jeg og dermed opnå et naturligt look. Og netop det naturlige look er noget, som Botox og andre skønhedsbehandlinger kan være med til at skabe.

Botox og andre behandlinger er dermed blevet demokratiseret og er blevet langt mere acceptabelt for den almindelige dansker. Det behøver ikke at være tabu at få foretaget en skønhedsbehandling. Dette har gjort det langt mere tilgængeligt at få foretaget behandlingerne, da kosmetiske klinikker og laser-klinikker agerer på et konkurrencepræget marked. Priserne bliver presset, og derfor har langt de fleste råd til at korrigere deres udseende efter behov.

Forskøn dine egne træk med rynkebehandling og Botox

Som sagt er det især det naturlige look, der stræbes efter på de forskellige kosmetiske klinikker og laser-klinikker. Det er ikke overdrevet store læber, mimikløse ansigter og kæmpestore silikonebryster, der er i højsædet. I stedet ønsker danskerne at transformere sig med skønhedsbehandlinger, således deres egne træk forskønnes.

Her kan især mindre behandlinger såsom Botox i panden, på næse, hage og omkring øjne samt filler i læber, kæbelinje og kindben gøre en massiv forskel. Behandlingerne er med til at skabe symmetri i ansigtet samt at kreere et mere naturligt og ungdommeligt look. Der er altså ikke tale om gigantiske transformationer – men blot en forskønnelse af den individuelles eksisterende ansigtstræk. Dette er ligeledes en markant forskel, hvis der sammenlignes med kosmetiske behandlinger i 2000.

Læs her mere om, hvordan specielt unge kvinder er tilhængere af botox og andre skønhedsbehandlinger.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Forsiden netop nu
Danmark

Se Danmark: Endelig kom sneen

Danmark

Debat: Kostråd – ikke klimaråd

Danmark

Tre anbefalinger: MeToo på skærmen